Postkort fra Malta vol 1

I denne uge vil du kunne læse om vores skønne ferie til Malta. Her fortæller jeg lidt om de ting, vi har set og oplevet, og hvad vi synes om det. Jeg håber, at du har lyst at følge med, og forhåbentlig få inspiration til din næste ferie. Alt i alt har det nemlig været en dejlig ferie, en aktiv ferie med fuld fart over feltet, på en ø, hvor børnefamilier er meget velkomne.

Dag 1
Klokken lidt i 03.00 om natten ringede vækkeuret. De sidste ting skulle ordnes, kaffen laves og bilen pakkes, inden vi tog af sted til lufthavnen. Jeg var lidt spændt på, hvordan drengene ville klare det, men de var fantastiske, og det gik ufatteligt godt. Vi ankom lidt over kl. 05.00, hvor vi mødtes med min søster og tjekkede bagagen ind. Den store af drengene var en smule spændt, for sidst han havde været ude at flyve, gik det ikke så godt, da han var syg efter en ferie i Bulgarien.

Efter en flyvetur på godt 3 timer ankom vi til et skyfrit Malta med sol og 23 grader. En times kørsel i bus og vi ankom til feriebyen, hvor vi skulle bo den næste uge. Vi glædede os og var fulde af sommerfugle i maven. Vi fik udleveret nøglen, fandt ferielejligheden, pakkede bagagen ud, skiftede til badetøj og gik ned til poolen og tog en dukkert efter drengenes ønske. Vandet var en smule for koldt til mig, så jeg solede mig blot i stedet. Efter et par timer gik vi tilbage til lejligheden skiftede tøj og gik hen til restauranten, for at spise aftensmad. Vi havde hjemmefra bestilt halvpension med morgen- og aftensmad, dejligt og meget nemt.

Feriebyen ligger tæt på stranden med bakker i baggrunden, meget fint og idyllisk. Vi havde god udsigt over vandet fra restauranten, og det var enormt hyggeligt. Det blev tidligt mørkt, så det skulle jeg lige vænne mig til. Den første dag var gået, og det var blevet sengetid, vi var alle trætte, så der var ingen problemer med at falde i søvn, hvilket jeg ellers altid har et nyt sted.

Dag 2
Tidligt op, ned og spisemorgenmad. Vejret skulle blive 23 grader og let overskyet, så vi havde besluttet at tage på en vandretur. Blot et par kilometer fra feriebyen lå en rød borg oppe i bakkerne, her skulle der være en smuk udsigt. Det var en god travetur på et par timer, vi kunne blandt andet se til naboøen Gozo og den blå lagune. Vi gik videre ud for enden af den snoede og stejle vej, hvor vi nærmest endte på spidsen af Malta med en pragtfuld udsigt ud over marker, hav og klipper. Godt svedige efter en kuperet vandretur i bakkerne tog vi et smut forbi stranden og købte en stor is, for det havde vi fortjent. Vi sluttede dagen af i wellness afdelingen med boblebad og en tur i poolen, hvor vandet var opvarmet og perfekt at bade i for mig. Skønt og tiltrængt efter en dejlig, men varm tur op i bakkerne.

Dag 3
Det var blevet varmere i vejret, solen skinnede fra en skyfrihimmel og temperaturen lå på 25 grader. I nærheden af feriebyen lå Popeye Village. En gammel filmkulisse, som blev til på baggrund af en engelsk musical fra 1980 med Skipper Skræk, hvor Robert Willians spiller hovedrollen. Jeg kender godt Skipper Skræk fra min barndom, har dog aldrig set eller hørt om filmen. Mine børn kender en smule til tegnefilmene, men de er ikke så populære i dag. Vi havde set billeder derfra og syntes, det kunne være sjovt at se. Det var egentlig et fedt sted med en smuk udsigt ud over bugten og byen med de skæve og farverige huse, som bidrog med en god og hyggelig atmosfære. Stedet fremstod dog også en smule slidt, og der var næsten ingen mennesker. Vand- og legeland var lukket og vi fik ingen bådtur, så det var lidt ærgerligt at man alligevel skulle betale fuldpris. Vi fik taget et foto, og fik en drink og et postkort, da det var med i prisen til de voksne. Alligevel var jeg en smule skuffet, nok mest pga. bådturen. Vi spiste dog de største pandekager med et halvt glas Nutella smurt på. Jeg tror lige på, at vi blev godt mætte, og vi kunne næsten ikke spise aftensmad den dag. Vi sluttede dagen med en svømmetur i poolen og sent aftensmad i restauranten, som vi nærmest havde for os selv

Hvis du har lyst til at læse mere om vores tur, så vil der i løbet af ugen komme flere postkort fra Malta. Ellers kan du læse dette indlæg, og få inspiration til hvilke ting du kan opleve på Malta.